Jak powstają WÓZKI GÓRNICZE? – Fabryki w Polsce
Sprawny transport w górnictwie, to jeden z warunków efektywnej pracy kopalni. Odbywa się on za pomocą takich wozów. Dziś odwiedzimy jednego z czołowych producentów wozów kopalnianych w Polsce, Śląska Fabrykę Urządzeń Górniczych Montana, która funkcjonuje od 1927 roku.
Wozy kopalniane, produkowane przez Montanę pracują we wszystkich kopalniach w kraju. Zobaczmy zatem, w jaki sposób przebiega ich produkcja.
Zaczynamy od Działu Mechanicznego. Tutaj trafiają wszelkiego rodzaju odkuwki i odlewy, takie jak osie do kół, pierścienie, czy koła biegowe. Elementy te są obrabiane na tokarkach i frezarkach.
Po obróbce koła biegowe są montowane.
W Dziale Przygotowania Produkcji przygotowywane są elementy, z których wozy będą składane. Tutaj m.in. przygotowywane są ściany boczne, dno, czy ściany czołowe wózka.
Na wycinarce plazmowej przygotowywane są elementy, które wymagają precyzyjnego docięcia.
Kolejnym etapem produkcji jest dział montażowo-spawalniczy. Zanim jednak spawacze zabiorą się do pracy, materiał, trzeba poddać śrutowaniu, tak, aby uzyskać czystą i wolną od rdzy powierzchnię.
Teraz poszczególne elementy wozu łączone są w całość.
Jednym ze sztandarowych produktów Montany jest wóz transportowy dla górników, wyposażony w hamulec.
Po montażu wózki transportowane są do malarni. Nie trudno się domyślić, że podczas pracy pod ziemią wózek szybko straci swój kolor. Malowanie ma jednak ogromne znaczenie. Zabezpiecza powierzchnię wózka przed korozją.
Zobaczyliśmy jak powstają wozy kopalniane. Jednak Montana zajmuje się także produkcją siatek ogrodzeniowych.
Do produkcji takich siatek stosowana jest walcówka ze stali nierdzewnej, która rozwijana jest na przeciągarce. W ten sposób drut zmienia swoją średnicę i utwardza się.
Następnie jest prostowany i przycinany na długość.
Tak przycięte druty trafiają do zgrzewarki. Do każdej z prowadnic wkładane są dwa druty wzdłużne. Pomiędzy nie wstrzeliwany jest drut poprzeczny. Tak powstaje siatka typu bis. Niezwykle wytrzymała, która sprawdza się m.in. w przemyśle oraz przy grodzeniu supermarketów.
Montana produkuje także siatki pojedyncze, wśród których wyróżniają się siatki typu delta.
Po zgrzewaniu sprawdzane są wymiary siatki, a następnie w laboratorium, sprawdzana jest wytrzymałość zgrzein. Maszyna pomiarowe pokazuje przy jakiej sile drut z siatki zostanie zerwany.
Jakość wykonanych jest niezwykle istotna. 80% wyprodukowanych siatek trafia za granicę.
W sumie, w Śląskiej Fabryce Urządzeń Górniczych w ciągu roku produkowanych jest 2 tys. wozów kopalnianych i 4 tysiące ton siatek ogrodzeniowych.
—
Portal : https://fabrykiwpolsce.pl
Subskrybuj kanał: http://bit.ly/2trnVPE
Facebook: http://bit.ly/2ur7xLQ
Fabryki w Polsce to podróż po zakładach produkcyjnych znajdujących się na terenie Polski. Można więc śmiało powiedzieć, że zwiedzamy przemysł w Polsce. Inspirowaliśmy się popularnym programem „Jak to jest zrobione?”, znanym z telewizyjnego kanału Discovery. Co tydzień wspólnie z naszymi widzami odwiedzamy zakład produkcyjny, żeby sprawdzić jak przebiega wybrany proces produkcji. Co tydzień na nasz kanał trafia bowiem film dokumentalny, z którego dowiadujecie się jak produkowane są m.in. maszyny, zawiesia linowe, jachty, druty, okna, rozjazdy kolejowe, grzejniki, styropian itd. Pewnie interesuje was też, jak powstaje jedzenie? Na naszym kanale pokazaliśmy m.in. parówki, Pepsi, Prince Polo, paluszki, musztardy, keczup, majonez, sery i wiele innych. To niesamowite jak pasjonująca potrafi być produkcja. Tak wiele interesujących informacji niesie z sobą nauka i technika. Co tydzień bowiem poznajecie z nami ciekawostki, jakie kryją w sobie fabryki. Przed nami fabryka nie ma żadnych tajemnic.
A jeśli chcielibyście się dowiedzieć jak to działa, jak pracuje dana maszyna, jak funkcjonuje park rozrywki, jak uwarzyć piwo z popularnym browarem, śledźcie Fabryki w Polsce Extra. Nasz nowy format, który co jakiś czas publikujemy na kanale.
Odkrywajcie z nami nowe fabryki, w które obfituje cała Polska.
—
Sprawdź również nasze inne filmy, polecamy :
Jak wydobywa się MIEDŹ, SREBRO I ZŁOTO – FABRYKI W POLSCE
Pobrane z Youtube Koparki budowane przez CAT i Volvo są w tej chwili naprawiane. Warszawa i Kraków to dwie stolice kraju.
Oprócz obsługi klientów na terenie całej Polski, obsługujemy również koparki dla klientów w wielu innych krajach. Ponadto posiadamy dużą liczbę zadowolonych klientów z różnych krajów. Do udziału w wydarzeniu zarejestrowali się przedsiębiorcy z Ukrainy, Austrii, Niemiec i Słowacji.
Dzięki mobilnemu serwisowi koparek i sprzętu budowlanego jesteśmy w stanie na miejscu zdiagnozować problemy z maszynami w znacznym procencie kraju. Dla tych, którzy mieszkają w znacznej odległości od nas, np. pracują w Gdańsku lub najdalszych zakątkach Mazowsza, a obawiają się upływu czasu, możesz przywieźć nam elementy, które wymagają naprawy lub wymiany. Korzystając z wyrafinowanych narzędzi diagnostycznych i maszyn testujących, będziemy w stanie prawidłowo diagnozować, naprawiać i testować podzespoły bez konieczności transportu całej koparki do naszej lokalizacji.
Naprawiany jest sprzęt budowlany.
Chociaż proces przywracania sprzętu budowlanego jest prawie porównywalny do przywracania produkcji firmy Liebherr lub innego producenta ciężkich maszyn, zaczynamy na drugim końcu spektrum. Przede wszystkim badamy maszynę pod kątem ewentualnych usterek. Ta metoda jest naprawdę ważna i czasami wydaje się niezrozumiała, a jednak jest całkowicie zrozumiała. Można myśleć o układzie hydraulicznym jako o pojedynczej jednostce, która działa w oparciu o kilka oddzielnych elementów hydraulicznych. Są ze sobą stale w bliskiej komunikacji i współpracują przy projektach. Coś dzieje się nie tak częściej niż raz lub dwa razy w roku, co skutkuje awarią nieprawidłowo działającej pompy hydraulicznej, której naprawa jest kosztowna. Z drugiej strony nie jest to główna przyczyna niezdolności systemu do początkowego funkcjonowania. Naprawa pompy będzie bezcelowa, ponieważ ulegnie awarii wkrótce po zainstalowaniu i będzie wymagała wymiany, co sprawia, że jej naprawa nie jest konieczna.
Często trudno jest określić dokładną przyczynę awarii bez uprzedniego dokładnego sprawdzenia całego sprzętu.
Nawet jeśli maszyna zostanie usunięta w ramach remontu, wczesna diagnostyka może pomóc nam określić, gdzie występuje większość problemów i co powoduje ich rozwój. Faza demontażu projektu to oczywiście kolejny etap. Po raz pierwszy maszyna i wszystkie jej elementy są preparowane i oceniane w całym stanie. Podczas tego procesu każda pojedyncza pompa, silnik i dystrybutor jest usuwana i regenerowana lub w przypadku znacznych uszkodzeń w ich miejsce w razie potrzeby umieszczane są nowe.
Jeśli chodzi o aktualizację wyglądu sprzętu budowlanego, nie ma wątpliwości, że estetyka ma kluczowe znaczenie. Nie powinno dziwić, że każdy operator w nowej maszynie czuje się znacznie lepiej, gdy wszystko nie tylko działa tak, jak powinno, ale także jest schludne, czyste i prawie tak dobre jak nowe.
Po prawidłowym naprawieniu pojazdu konieczne jest przetestowanie wszystkich jego systemów, zanim będzie można go zwrócić klientowi. Nigdy nie będziemy mogli być pewni naszej pracy, jeśli nie przeprowadzimy wystarczającej liczby testów w odpowiednich warunkach stresowych. Po wykonaniu przez nasz zespół maszyna zostaje przekazana operatorowi do ostatecznej kontroli i testów. Osoby, które pracują z nim od dłuższego czasu, to te, które mają największą wiedzę na temat tego, jak należy go używać i prawidłowo działać. Jeśli proces weryfikacji zakończy się pomyślnie, komputer zostanie zwrócony klientowi z roczną gwarancją na wszystkie dołączone do niego elementy.